فطرس

اعوذ بالله من نفسی

فطرس

اعوذ بالله من نفسی

باز آمدم ...

به نام حضرت دوست


   عرض سلام و ادب و احترام  

 

   گاهی اوقات که اشتیاقم برای زندگی کردن کم میشه یا یه جورایی ، حوصلم از زنده بودن سر میره ؛ سری به اشعار شورانگیز میزنم و ... نفسی تازه میکنم (!) 

  

«« باز آمدم »»

بازآمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم
وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم
من نشکنم جز جور را یا ظالم بدغور را
گر ذره ای دارد نمک گیرم اگر آن بشکنم 

 

ز آغاز عهدی کرده ام کاین جان فدای شه کنم
بشکسته بادا پشت جان گر عهد و پیمان بشکنم
امروز همچون آصفم شمشیر و فرمان در کفم
تا گردن گردن کشان در پیش سلطان بشکنم 

 

 

گر پاسبان گوید که هی بر وی بریزم جام می
دربان اگر دستم کشد من دست دربان بشکنم
چرخ ار نگردد گرد دل از بیخ و اصلش برکنم
گردون اگر دونی کند گردون گردان بشکنم 

  

شما مست نگشتید وزان باده نخوردید
چه دانید چه دانید که ما در چه شکاریم
در این خاک در این خاک در این مزرعه پاک
بجز مهر بجز عشق دگر بذر نکاریم

شما مست نگشتید وزان باده ...

 

   این آهنگیست با نام «بازآمدم» از آلبوم هفته عاشقی "روزبه نعمت اللهی" که متن آهنگ از ترکیب دو شعر دیوان شمس مولانا ، ساخته شده است . 

  

پ.ن : اندکی مجال بدید که فطرس در این فضا پر و بالی بیالاید تا ... به زودی .
شاد باشید و شادی آفرین
یا حق

نظرات 15 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:51 ب.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

سلام دوست من
به روزم با مونالیزای شمال اروپا و منتظر حضور شما.

سلام بر دختری از اهالی پاییز

ممنونم از حضور سبزتون و اطلاعی که بهم دادید .. در اسرع وقت خدمت میرسم و چشم انتظارتون نمی گذارم ..

امیدوارم که باز هم شاهد تشریف فرمایی تون باشم ..
یا حق

مریم دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:21 ب.ظ http://titanic.blogsky.com

سلام دوست عزیز مطلب با زیبایی نوشتی
من
_________upupupupp__________upupupup
_______upupupuppupup______upupupupuppup
____upupupupupupupupup__upupupupupupupup
__upupupupupupupupuupupupupupupupupupupup
_upupupupup__upupu__pupup_______upupupupup
_upupupupup__upupu__pupup__upupu__pupupup
__upupupupu__pupup__upupu__pupupu__pupup
___upupupup__upupu__pupup__upupu__pupup
____upupupu__pupup__upupu__pupu__pupup
_____upupup__upupu__pupup__u___pupupu
______upupu__pupup__upupu__pupupupup
_______upup__upupu__pupup__upupupup
________upu__pupup__upupu__pupupup
_________upup_____upupupu__pupupu
__________upupupupupupupupupupup
___________upupupupupupupupupup
____________upupupupupupupupup
_____________upkardamupkardam
______________upupupupupupup
_______________didarupppkardd
________________upupupupup
_________________upupupup
__________________upupup
___________________upup
____________________up
کردم زود بیا
خوشحال می شم نظرت رو در مورد تبادل لینک بهم بگی
بای بای

سلام از ماست مریم خانم
به سلامتی انشاء ا... ؛ حتما خدمت میرسم !
راستش رو بخوای ، فطرس تازه از راه رسیده و مثل شما ، نام و آوازه ای در این صحن و سرا نداره ؛ به نظر میرسه که بهتر باشه ، کمی دست نگه دارم تا اول خودم پیدا کنم و بعد به فکر تبادل لینک بیفتم !

با این وجود ، خیلی خیلی ممنونم از پیشنهاد بزرگ منشانه تون ..
با سپاس فراوان ..
یا حق

الهام دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:36 ب.ظ http://www.rayeganet.com

با سلام
شما دوست عزیز می توانید با مراجعه به سایت رایگانت ، سایت یا وبلاگ خود را به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچگونه شرطی ، مانند تبادل لینک یا عضویت تبلیغ کنید.
ضمناً تبلیغات شما می تواند به صورت متنی یا به صورت لوگو و بنر باشد.
همچنین با عضویت در رایگانت می توانید از شمارنده های زیبای رایگانت به صورت رایگان استفاده کنید.
لازم به ذکر است که تبلیغات شما علاوه بر نمایش در سایت رایگانت در سایر سایت ها و وبلاگ های عضو رایگانت نیز نمایش داده می شوند
در رایگانت همچنین می توانید از تعداد زیادی کتاب و نرم افزار رایگان استفاده کنید و در صورت تمایل کتاب ها و نرم افزارهای خود را نیز به رایگانت اضافه کنید تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند
حتماً تبلیغات در رایگانت را امتحان کنید

سلام الهام خانم
ممنونم از اطلاعاتی که در اختیارم گذاشتید .
چنانچه نیازی به این گونه امور پیدا کنم ، حتما خدمت میرسم ..
یا حق

مونا چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:46 ب.ظ

سلام
حالتون خوبه؟
من این آهنگو یه بار بیشتر توی عمرم نشنیدم ولی همون یک بار خیلی خوب بود :))
ببینم چرا باید داداش من حوصله ش از زنده بودن سر بره؟؟ هااان؟
یعنی من به عنوان آبجی کوچیکه نقش هویج دارم؟؟ یا شلغم؟
:(
داداشی از این فکرا بکنی مییی کشمممتتتتتتتتت!!!
منتظر تماشای پروازتون هستما!
ببینم فطرس چیکار می کنه!
با تشکر:
آبجی (انگشتک )

علیک سلام
شکر خدا .. شما خوبی ؟!
احتمالا عمر تو باید خیلی کوچولو باشه (!) آخه این آهنگ رو بیشتر وقت ها در شبکه های رادیویی میگذارن (:
البته ممکنه شما با کلاس ها که بیشتر در شبکه هایی مثل بی بی سی و ... میچرخین ٬ فرصت گوش کردن شبکه های داخلی رو نداشته باشین (به این میگن یه تیکه ی درست و حسابی!)
اما از شوخی گذشته ٬‌ به نظر من هم شعر زیبایی است . از این اتفاق نظرت ٬ ممنونم .

سر رفتن حوصله (اون هم از زندگی) که دلیل و منطق نمیخواد عزیزم !.. برعکس اگه سر نرفت باید تعجب کنی (!) به هر حال ٬ فطرس هم سیب زمینی نیست که ٬ گاهی اوقات سر میره (:
شما هم گل سر سبد مایی آبجی کوچیکه ٬ این حرفا رو نزن کــــــــــــه ... از دستت نارآهن میشم (:
چشم .. دیگه از این حرفا نمیزنم ٬ بجز امشب و فردا شب و شب های دگر (!)
من هم منتظرم .. اگه پرید به منم خبر بده (:
با سپاس :
داداشی (انگشته تک تک !)

فرزاد سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 04:56 ب.ظ http://petti.blogsky.com

تبریک میگم وبلاگ جدیدو..

ایشالا به پای هم پیر شید..

ممنونم از فوران لطفت گل پسر (:

و اما در مورد پیر شدن .. این یکی رو چه بخوام و چه نخوام ٬ سرم میاد .. البته اگه قرار باشه از این که هستم ٬‌ پیرتر هم بشم !...

زود تند سریع بگو ببینم ٬ کی آدرسم رو بهت داده .. لطفا !

یا حق

عطیه چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام به دادش امین عزیز
امیدوارم که حالت خوب باشه...
مثل همیشه این معرفت و بزرگواری توئه که شامل حال ما میشه...
خیلی دلم برای خودت و نوشته هات تنگ شده بود...
ببخش اگه توی این مدت نتونستم بیام و بهت سر بزنم چون کم تر میام نت!
در حال حاضرهم یک مقداری بگی نگی خال خالی شدم. اما از این به بعد سعی می کنم که بیشتربیام به این جا تا بتونم از حرف های قشنگت و حضور همیشه سبزت بیشتر استفاده کنم ... !
امیدوارم روز های خوبی در پیش داشته باشی...
شعر قشنگی بود!
موفق و پیروز باشی

سلام عطیه جان
ممنونم عزیز .. خوب یا بدش مهم نیست ، مهم اینه که هنوزم راضیم به رضاش !
این حرفا چیه .. نه لطف بود و نه بزرگواری .. اگه دیدی مزاحمت شدم ، از سر دلتنگی بود .. در ثانی ، انجام وظیفه کردم بزرگوار .
نظر لطفته آبجی عطیه .. وقتی دل به دل راه داشته باشه ، دیگه به تنگ و یا گشاده بودنش کاری نداره .. دل های تنگ هم برای هم تنگ میشن !
شما صاحب اختیاری عزیز .. الانش هم بر سر ما منت گذاشتی که اومدی .. این موضوع که دیگه جایی برای عذرخواهی نداره آبجی جان .
آرزو میکنم که این خالی شدنت ، از اون نوعی باشه که شروعیست برای سرآغازی دوباره !.. گاهی اوقات لازم که آدم از محتوای قبلیش خالی بشه تا بتونه تغییراتی بنیادین رو پایه ریزی کنه .. ببینم شیطونک ، نکنه دم عیدی داری صحن و سرای دلت رو خونه تکونی میکنی (!) آره ؟؟ (:

ممنونم عزیزم .. و همچنین !
شاد باشی و شادی آفرین
یا حق

مونا چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:13 ب.ظ

سلام
نه بابا ...
کارخاصی نکردم...
میخواستم وبلاگمو حذف کنم!
ولی خب
هنوز تو فکرشم
اتفاق خاصی هم نیافتاده
امن و امانه...
توی یه ایمیل توضیح میدم

علیک سلام
چه عجب ، یادی از ما کردین حضرت والا (!) عذر میخوام قربان ، شالتون به سمت ما افتاده بود یا روسری تون که توفیق زیارت دست داد ؟! (:
چه جالب .. میگه : "میخواستم وبلاگمو حذف کنم" اما کار خاصی نکردم (!) من موندم که کارهای خاص تو چیه که این کار برات پیش پا افتاده به نظر میرسه ؟؟!!
خوبه ... همچنان فکر کن اما دست به اعمال عجولانه و احساسی نزن ، وگرنه ... میزنم له و پهت میکنم ! (:
اوکی .. همچنان منتظر میمانیم !
یا حق

هیچکس چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:30 ب.ظ http://hichkas-ptl.blogsky.com

سلام
چطوریایی؟ ردیفی؟ میزونی؟
چرا از رو نیمکت پا شدی؟ مگه چش بود اون طفلک؟
پیروز باشی.

سلام از ماست گل پسر عمو
راستش رو بخوای ، جایی که ما هستیم همه در سطر و ستون انتظار ، حیران اند و جایی برای ردیف شدن نیست !.. با این وجود ، از اینکه در این وانفسا همچنان میزووونیم ، خدا رو شاکریم (:
بحث پا شدن نبود محمد .. یه جوری پاشوندنمون (!) تو خودت این رو از هر کسی بهتر میدونی ، دل کندن از جایی که خشت خشتش رو با زحمت کنار هم چیدی و به ذره ذره اش دل بسته باشی ، چقدر سخته و ملال انگیزه .. بهر حال ، قسمت ما هم این چنین بود ... نه نه ، اون طفلکی هیچ عیبی نداشت ؛ مشکل از طرز نشستن ما بود !

خیلی خوشحالم کردی گل پسر .. لطفا باز هم از این اشتباهات بکن !
شاد باشی و شادی آفرین
یا حق

مونا چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ب.ظ

آپ کردم
فک کنم این آپم با بقیه یه کم فرق داشته باشه.
منتظر نظرتون هستم!

سلام
ممنونم که خبر دادی آبجی کوچیکه
الان میام ببینم دوباره چه دسته گلی به آب دادی .. هزار بار بهت گفتم من رو ننداز تو آب (!) به خرجت نمیره کـــــــه .... نمیره (:
یا حق

سمیرا پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:22 ب.ظ

سلام به داداش امین خوبم
امیدوارم که مثل همیشه حالت خوب باشه
چقدر دلم هوای نیمکت رو کرده ولی خوب هر جا که تو سکان دارش باشی امن امنه و جای آرامش.
برای بچه ها هم خیل یدلم تنگ شده مخصوصا آیجی مرجان و گیگیلی...خیلی دوست داشتم زود تز از اینا بیام ولی مگه دلمشغولی های این زمونه میذاره آدم به حال خودش باشه.در حال حاضر هم از عطیه آبلیمورغون گرقتم و حسابی خال خالی شدم.:-)
از حال و احوالت بیشتر برام بگو..منتظر شنیدن حرفای نابت هستم.ان شاالله بهبود که پیدا کردم زود به زود میام.
از شعری که گذاشنی هم خیلی خوشم اومد...
بهاری باشی
در پناه دوست

سلام سمیرا جان
خوبی یا بهتری آبجی وسطیه ؟!!!
ممنونم عزیز .. باز که تو نرسیده ما رو ذوق مرگ کردی (!) کمی هم به فکر این قلب ضعیف من باش نازنین (:
نظر لطفته .. والا ما هم دلمون برای خیلی ها تنگ شده .. حتی همون مرجان که همیشه بود و از اقبال ما ٬ چندیست از همه کمیاب تر شده !
عجب ... پس شدی آبجی خال خالی (!) فقط خواهشا از خال هات خیلی خیلی مراقبت کن که مثل من ٬ یه یادگاری روی پیشونیت نکارن !
اینم به چشم . انشاء ا... کم کم دست به قلم میشم و میرسم خدمت تون . هر چند که حرف نابی از من ساتع نمیشه اما هر چه در کف باشه ٬ دو دستی تقدیم حضرت والا می کنیم .
امیدوارم که هر چه زودتر بیای و فرصت کافی برای سر زدن به من داشته باشی .
آرزو میکنم که همیشه لبت خندان و دلت سرشار از اشتیاق باشه .
یا حق

مونا جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:03 ب.ظ

سلام...
نمی دونم چرا انقدر تو هوام!!یعنی میدونم ! نه نمی دونم ! همون!
نه می دونم ..( شما خودتو اذیت نکن به نتیجه که رسیدم بهت خبر می دم! :))
ببینم قصد آپ کردن ندارید قربان؟ حتما باید با ماهیتابه دنبالتون کنن آیا؟؟ :)))
مامنتظریم ها!!!
از این ۱۵۸ بازدید کننده ۱۰۰۰ تاش من بودم!!!
این شعر رو حفظ شدم ببینید:
(باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم...(!)
بهتر آنست که من خاطر خود خوش دارم!! ( این مصرع دومش بودا!!! ))
فکر کنم احتیاج به آرامبخش دارم!!!!
پس فعلا
یا حق

علیک سلام ..
هر چند که خودت هم میدونی که نمیدونی ٬ اما باز هم من منتظر نتیجه میمونم !‌ (:
راستش رو بخوای قصدش که سهلست ٬ متنش هم پیش از این ها نوشته شده اما ... هنوز در مورد محتوای پست هام ٬ با خودم به تفاهم نرسیدم ! با این وجود ٬ به زودی در خدمت تون هستیم . شما اصلا خودش رو نارآهن نکن و دست به اسلحه نشو ! (:
عجب .. حالا به نظرت اون ۸۴۲ نفری که میخواستن بیان و روشون نشده ٬ چه کسانی بودن ؟؟!!!
دیدی هنوز درست و حسابی حفظش نکردی .. شاعر در مصرع دوم می فرماید که :
«مرده آنست که دستش بزنی جم نخورد !»
درسته که هر جفتش «آنست» داره اما میان ماه من تا ماه گردون ٬ تفاوت از زمین تا زیرزمین است !
آره خب .. چرا که نه ؟!‌به نظر من ٬ یه ده بیستا «دیاسپام» رو با هم بنداز بالا تا به امتداد ابد در آرامش قرار بگیری !‌ (:
پس بعدا
یا حق

عطیه جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:41 ب.ظ

فکر کنم ابهام ایجاد شده. من خالی نشدم،خال خالی شدم.
آبله مرغان گرفتم.(چشمک)

سلام ..
دقیقا همین طوری بود که گفتی ... سعی کن وقتی داری با یک خواننده بی صواط ثهبط میکنی (!) منتظر هر گونه پاسخ غیر منطقی هم باشی .. این طوری کمتر اذیت میشی ! ((:
چند روز پیش سمیرا موضوع رو بهم گفت و ... راستی مگه تو از خودت خواهر نداری که میای آبجی وسطیه من رو مریض میکنی ٬ هااااان ؟! بیام تمام خال هات رو بکنم تا هیچکی نیاد خواستگاریت (!) آره ؟؟؟!!!! ((:
***
ممنونم عطیه جان
از اینکه سوء تفاهم پیش آوردم ٬ عذر میخوام
امیدوارم که هر چه زودتر بهترتر بشی (:
یا حق

هیچکس یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:10 ب.ظ http://hichkas-ptl.blogsky.com

سلام
پاشو بیا آپ کن! اعصاب ندارم! راستی به رفقاتم بگو اگه حال کردن بیان یه سر «هیچستان» جواب سوال ما رو هم بدن.
سپاسگزارم.
پیروز باشی.

سلام گل پسر عمو
به چشم قربان ! اطاعت امر میشه قربان !‌ قربووونتون برم قربان ! ((:
«میبینی بچه مون از وقتی رفته سربازی ٬ چه پسر گلی شده ؟! همش بله قربان میگه‌ !»
با اینکه هزار نفر باید به رفقای ما بگن که بیان فطرس و از خودشون نظر به در یا همون در به در کنن (!) اما باز هم اطاعت امر میشه و چنانچه عمری بود و پست دگری ٬‌ قطعا به این نکته ظریف هم اشاره خواهد شد ! (:

ممنونم ..
یا حق

مونا دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:04 ب.ظ

بازم که آپ نکردیییییییییییی!!!!!
)))))):
موضوعش مهم نیستا! شعر یه توپ دارم هم پذیرفته میشه !!! میخواین متنشو بذارم شما کپی کنی؟؟
حالا دیگه میل خودتونه
من اصن قهرم
):
قهر قهر قهر

سلام ..

من (؟!) من آپ نکردم ... نــــــــــــــــــــــه (!) چطور ممکنه که چنین قصوری از حقیر سر زده باشه .. باورم نمیشه! (:

شاید موضوعش برای تو مهم نباشه آبجی کوچولو ٬ اما برای من مهمه (!) البته شعر پیشنهادیت هم خوبه هاااااا.. فقط یه مشکلی هست . اونم اینکه به دلیل پیچیدگی های مبحث قلقلی بودن ٬‌ ممکنه برای مخاطب عام ٬ زیاد جالب انگیزناک نباشه (!) با این وجود ٬‌ در موردش فکر میکنم ! (:

خیلی خوب بابا .. بذار ببینم چی کار میتونم بکنم . خواهشا به کمک کلماتی مثل قهر و زبونم لال ... اینقذه من رو حرص نده ٬ سکته میکنم میفتم روی دست تون هاااااا .. از ما گفتن بود !

یا حق

دختر خاله چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:01 ب.ظ

سلام ...چطوری یا نه؟
منم این آهنگو دوست میدارم...
یا علی

علیک سلام
یا نه ! (-:
من هم دوستداران و دوست داشته های شما رو دوست میداریم (عجب رفیق بازیی شده این وسط!)
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد